خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


آموزش قرائت قرآن 1 (روان خوانی قرآن و صحت قرائت نماز)

مولف (پدیدآور) :

علی قاسمی


قیمت پشت جلد: 900000 ریال
قیمت برای شما: 711,000 ریال 21 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: يکشنبه 29 مرداد 1402

توضیحات

قرآن کریم معتبر ترین منبع معارف الهی است که از جانب خدای سبحان بر پیامبر خاتم نازل گشت. اولین گام برای ورود به دنیای معنویت و معارف قرآن کریم قرائت آن می باشد. لذا کتاب "آموزش قرائت قرآن 1" از علی قاسمی اولین مجموعه از این اثر می باشد که به منظور آشنایی قرآن آموزان با مراحل قرائت، نگاشته شده است.

معرفی کتاب آموزش قرائت قرآن 1 روان خوانی:

 

چرا باید قرائت قرآن را آموخت:

در طول تاریخ تشیع حوزه های علمیه متناسب با شرایط هر دوره عهده دار فهم تبلیغ و اجرای دین بوده و به نشر معارف اهل بیت برای دلهای مشتاق و تشنگان حقیقت اهتمام داشته اند.

شکی نیست که دست یابی به این هدف، نیازمند تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در نظام تعلیم و تربیت است. از آن جایی که استاد، شاگرد و کتاب درسی سه رکن مهم در هر نظام تعلیم و تربیت میباشند برنامه ریزی متناسب با اهداف آن نظام و نیازهای هر دوره نیازمند وجود اساتید توان مند و متون درسی متناسب می باشد.

یکی از اقدامات قابل توجهی که در چند سال اخیر صورت گرفته بازنگری در برنامه آموزشی حوزه های علمیه میباشد برنامه جدید از ویژگیهای ممتازی از قبیل جامعیت نسبت به همه محتواهای درسی هدف محور بودن اصلی شدن همه دروس و تدوین دروس در سه مرحله آشنایی شناخت و تسلط برخوردار است.

با توجه به تغییرات عمده در سرفصلهای آموزشی و محتوای آن لازم است کتابهای متناسب با اهداف و سرفصلهای جدید تدوین شود.

بعد از تدوین سرفصل ها دفتر تدوین متون درسی در راستای تحقق این هدف در برنامه جدید آموزشی، تلاش کرده تا برای دوره تحصیل طلاب میراث گذشتگان را روشمند مورد بازخوانی قرار دهد و بعد از گردآوری و طبقه بندی موضوعات مهم در علوم مختلف هر یک از این علوم را در در مراحل مدوّن آموزشی به شکل کتابهای به هم پیوسته درسی تنظیم کند تا حلقه های به هم پیوسته این کتابها بتوانند زمینه را برای رشد علمی طلاب و در نهایت اشراف علمی بردانش تخصصی آنان فراهم سازند.

بدین منظور آموزش هر دانش در چهار مرحله طراحی شده که در برنامه جدید دانشهای مختلف به تناسب از یک تا سه مرحله آموزش داده میشود و مرحله اوّل آن آشنایی نام دارد. این مراحل هر یک شاخصه هایی مخصوص به خود دارند و کتاب حاضر به آشنایی با روان خوانی اختصاص یافته است.

کتاب آموزش قرائت قرآن 1 - علی قاسمی در یک نگاه:

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس