خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت



قیمت پشت جلد: 500000 ریال تاریخ بروزرسانی: شنبه 27 آبان 1402

توضیحات

در کتاب "به اضافه مردم" به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، تلاش شده است برخی از اصول و قواعد کار فرهنگی مرورشود و این قواعد در قالب ده اصل بیان شده است. کتاب "به اضافه مردم" کتابی مناسب برای تمام فعالان فرهنگی و پژوهشگران علوم اجتماعی که نویسنده آن آقای روح الله رشیدی می باشد. این کتاب توسط نشر راه یار و در قطع رقعی با 144 صفجه به چاپ رسیده است

 

 

مقدمه کتاب به اضافه مردم:

چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. یک چله پرفرازونشیب را پشت سرگذاشتیم و حالا آماده ایم تا گام دوم را برداریم؛ بلندتر و امیدوارانه تر و پرفروغتر از چهل سال نخست. مسائل و دغدغه های پرشماری در گام جدید داریم، اما مسائل حوزه «فرهنگ» چیز دیگری ست.

تعارف که نداریم؛ پایه انقلاب اسلامی، فرهنگ بوده است. با تغییر در این زمینه بود که آن انقلاب بزرگ به ثمر نشست. بعد هم که لشکر شیاطین دست به کار شد تا پشت این انقلاب را به زمین بزند، فرهنگ برآمده از انقلاب اسلامی بود که اندیشه و عمل ما را شکست ناپذیر کرد. به یاد بیاورید دهه سخت شصت را. از زمین و آسمان، فشار و نامردی بود که بر سر ملت ایران می بارید. هشت سال نبرد نابرابر، همه کشور را درگیر خود کرده بود. آن حجم از سختی و مضيقه، حتی به اندازه یکی دو ماه ، کافیست تا ملتی را از پای درآورد. پس ما چرا شکست نخوردیم؟ چرا واندادیم؟

پاسخش روشن است؛ اگر لشگری از فرزندان خالص ملت، در خطوط رزم، سینه سپر کرده بودند و برای حفظ عزت اسلامی مان خون میدادند، در پشت جبهه ها نیز، لشگر عظیمی از همین مردم با ساماندهی هسته های فرهنگی، مشغول مقاومت بودند. به یاد بیاوریم مساجد و مدارس و دانشگاه های آن دوره را. آن جوش وخروش و همت و اهتمام بود که نمی گذاشت شیرازه های جامعه از هم بپاشد. هرجا میرفتی نشانه ای از کاری فرهنگی را می دیدی که توسط خود مردم طراحی و اجرا می شود.

گروه های سرود و تئاتر در مساجد و مدارس، نمایشگاه های عکس و طراحی و نقاشی و کاریکاتور، تشییع های پرشکوه شهدا، گروه های مردمی پشتیبانی از جنگ و... همه وهمه زنجیره مقاومت فرهنگی را شکل داده بودند. آنها نه تنها در برابر شعبده های فکری و فرهنگی دشمن مقاومت می کردند، بلکه در موضع تهاجم به دشمن هم بودند!خلاصه اینکه ما با همان طراحی های ساده و کم هزینه ، توانستیم از چنان معركه سختی با سربلندی بیرون بیاییم. بعد از جنگ چه اتفاقی افتاد و چه کردیم با داشته های فرهنگی انقلاب و سر از کدام ناکجا آباد درآوردیم، فعلا بماند!

بیایید نگاهی به امروزمان داشته باشیم. چه می بینیم؟ فشار و فشار...

پیشنهاد ما: خرید کتاب اصول کافی

گروه محوری در کار های فرهنگی:

پس از آنکه درها را باز کردیم و افراد آمدند و به آنها نقش دادیم، باید در اندیشه کنار هم قرار دادن این نقش های متفرق باشیم . نقش های جدا از هم به درد نمی خورد، باید «گروه» بسازیم. اما می دانیم که هر کنار هم قرار گرفتنی گروه نمی سازد. علمای اجتماعی، گروه را تجمع تعدادی از افراد می دانند که دارای اهداف مشترك و ارزش های مشابه اند و با یکدیگر تعامل منظم و آگاهانه دارند. پس ما با تشکیل گروه ، این امکان را فراهم میکنیم که افراد، به دنبال اشتراكات خود بگردند و براساس این اشتراکات، باهم همکاری و تعامل داشته باشند.نوجوانانی که تازه چشم به جامعه باز کرده اند، در اولین تجربه های اجتماعی خود در گروه قرار میگیرند و می توانند خود را رشد دهند.

از همه مهم تر اینکه بچه ها با قرار گرفتن در گروه ، احساس «هویت اجتماعی» می کنند. آنها در گروه ، خیلی زود به تجربه بالا می رسند. بیراه نیست کسانی که تجربه فعالیت های گروهی در مساجد دارند، بیشتر از سن شناسنامه ای، پخته تر و کارآمدتر نشان می دهند. تشکیل گروه های مختلف در مراکز فرهنگی مانند مساجد و پایگاه های بسیج، کم هزینه ترین و نزدیک ترین راه برای رشد افراد است.

صفحه 51 کتاب به اضافه مردم

مفاتیح الجنان با خط درشت

سبد خرید این کتاب فعلاً فعال نیست

سعی می کنیم این کتاب رو در اسرع وقت موجود کنیم

از این که با شکیبایی همراه ما هستید از شما متشکریم

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس