خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


ترگل : بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب

مولف (پدیدآور) :

عماد داوری دولت آبادی


قیمت پشت جلد: 750000 ریال
قیمت برای شما: 630,000 ریال 16 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: پنج شنبه 3 اسفند 1402

توضیحات

کتاب ترگل بیش از 15 دانستنی مهم و کاربردی برای دختران به کوشش عماد داوری دولت آبادی و با مقدمه حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی می باشد.

چرا باید حجاب داشت؟ حجاب داشتن یعنی از دست دادن آزادی؟ کتاب "ترگل" به قلم عماد داوری دولت آبادی اثری است که در آن بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب مطرح می شود.

از نکات مثبت کتاب "ترگل" این است که علاوه بر صحبت پیرامون موضوع اصلی خود یعنی، حجاب تلاش شده است نکاتی که برای هر دختری لازم است نیز جمع آوری شود. به گونه ای که می توان این کتاب را یک دایره المعارف کامل برای دختران ایران زمین دانست.

معرفی کتاب ترگل:

خلاصه کتاب ترگل:

قبل از رفتن به هر مجلس و ضیافتی، پرس و جو می کنیم ببینیم چه کسانی دعوت اند. بعد متناسب با مجلس و حضار آن نوع لباسمان را برمی گزینیم. حتی ساعت رفتنمان را هم مشخص می کنیم. 

برای عروسی یک لباس انتخاب می کنیم و برای عزا لباسی دیگر. در مجلس عروسی شادیم و خندان ولی در مراسم عزا حتی اگر ناراحت نباشیم خودمان را غمگین نشان می دهیم و...

جامعه و شهر نیز مجلسی به مراتب بزرگ تر است؛ پیش از ورود به جامعه باید ویژگی های آن را بشناسیم و متناسب با آن ویژگی ها، خودمان را آماده کنیم. کتاب "ترگل" کمک می کند برای این هدف مهیا شویم.

فهرست مطالب کتاب ترگل :

مقدمه
چند نکته مهم
تفاوت اصلی دختر و پسر

دلایل :

دلیل اول، آزادی فکر
دلیل دوم، پیشرفت علمی
دلیل سوم، خانه ای مستحکم
خیانت و ارتباط آن با پوشش
دلیل چهارم، استواری اجتماع
دلیل پنجم، ارزش بیشتر
آماری از بحران جنسی در آمریکا و اروپا
دلیل ششم، حجاب، مانع تخلفات قانونی
دلیل هفتم، ارزشمندها محفوظ ترند
دلیل هشتم، حفظ آزادی اجتماعی
دلیل نهم، رونمایی در خانه
دلیل دهم، حجاب، عامل حفظ حیا
دلیل یازدهم، حجاب، عامل حفظ غیرت
دلیل دوازدهم، حجاب، میراث ملی
دلیل سیزدهم، پوشش و سلامتی بیشتر
دلیل چهاردهم، پوشش و فطرت
دلیل پانزدهم، انعطاف بیشتر زن
دلیل شانزدهم، پوشش عامل کنترل طبیعت چندهمسری
دلیل هفدهم، پوشش عامل کنترل حرص
دلیل هجدهم، پوشیدگی بیشتر
دلیل نوزدهم، نگاه شکنی
دلیل بیستم، حجاب عامل توجه اساسی مرد به همسر

گزیده ای از کتاب ترگل:

به اطرافیانتان نگاه کنید! آیا تا به حال دقت کرده اید که در برخی از افراد صفتی نمایان است که آنها را از دیگران متمایز می سازد. چهره شان را جذاب تر و رفتارشان را دلنشین تر می کند؟ نوع نگاه هایشان متمایز از دیگران است، گویش و کلامشان بسیار زیباست.

در برابر محرک های محیطی هر واکنشی را از خود منعکس نمی سازد و بسیاری از رفتارهایی را که برای اکثریت مردم رفتاری عادی تلقی می گردد به دلایلی انجام نمی دهند. در مواجهه با آنان به خود اجازه نمی دهیم هرگونه رفتاری داشته باشیم، گویا هاله ای محیط اطرفاشان را فراگرفته است که آنان را از برخوردهای ناشایست و نامناسب افراد کم توجه ایمن می دارد.

در حضور چنین افرادی می کوشیم تا اندازه ممکن مثل خودشان رفتار کنیم و کاملا مراقب رفتار خود باشیم، مراقبتی که در عین حال آرامش ما رادر پی خواهد داشت و از بودن در این موقعیت و فضا لذت خواهیم برد. برخورد با اینگونه افراد ما را به یاد اصلی عمیق در فطرتمان می اندازد، اصلی به نام حیا.

صفحه 53 کتاب ترگل

حیا چیست؟

حیا انسان را از پلیدی ها و زشتی ها دور میکند، فرد باحیا سعی می کند کارهایی که دین عقل یا فرهنگ آن را نادرست می داند انجام ندهد؛ ملا انسانی که چنین ویژگی زیبایی دارد به خود اجازه نمی دهد هر حرفی را بر زبان آورد؛ به خود اجازه نمی دهد در هر مکانی حضور یابد و هر کاری را انجام دهد.

به صورت کلی برای خود و شخصیت خود ارزش و احترام قائل است.

در مقابل افراد بی حیا برای گفته ها و کارهای خود محدوده ای قائل نیستند و برایشان مهم نیست مردم درباره آنها چه می گویند زبانشان دریده و تند است. از انجام کارهای ناپسند و زشت هراسی ندارند. برای نمونه کسی که بی حیاست خیلی راحت به همسر یا پدر و مادر خود توهین می کند.

حیا به عنوان اصلی فطری در همه انسان ها وجود دارد. البته اگر دستکاری نشده باشد. زنان حیای بیشتری نسبت به مردان دارند. محققین می گویند شدت شهوت زن نه برابر مرد است و حیا به عنوان یک نیروی مهارکننده شهوت در وجود زن چند برابر از مرد نمایان شده است.

صفحه 54 کتاب ترگل

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon

کتاب ترگل تعدادم دارید؟

کاربر مهمان

ترگل وشاخه نباتو میخوام از اقای داوری دولت آبادی

کاربر مهمان
سوالی داری بپرس