خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت



قیمت پشت جلد: 250000 ریال
قیمت برای شما: 235,000 ریال 6 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: دوشنبه 4 دي 1402

توضیحات

غدير يكي از بزرگترين اعياد مسلمانان بالاخص شيعيان است كه محل تعيين جانشين پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله و سلم به امر خداوند مي باشد. اين روز حيات بخش تشيع ، روز غلبه حضرت موسي عليه السلام بر ساحران ، سرد كردن آتش بر حضرت ابراهيم عليه السلام ، وصي قرار دادن يوشع بن نون توسط حضرت موسي عليه السلام و شمعون الصفا توسط حضرت عيسي عليه السلام و آصف بن برخيا بوسيله حضرت سليمان عليه السلام و ايجاد برادري بين اصحاب توسط پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله و سلم است. در اين نوشتار علاوه بر خطبه غدير مطالبي چون سنديت غدير كه اين خطبه بواسطه چه كساني نقل شده است و همچنين به اعمال اين روز مبارك نيز اشاره شده است.

خرید کتاب خطبه غدیر:

برشی از کتاب خطبه غدیر pdf:

سال دهم هجری است و پیامبر اکرم صلى الله عليه وسلم برای اولین بار است که به طور رسمی اعلان حج داده اند تا همه مردم در حد امکان حاضر شوند به فرمان آن ،حضرت منادیانی عازم مدینه و اطراف آن شدند تا تصمیم حضرت برای این سفر را به اطلاع همگان برسانند.

پس از اعلان عده بسیاری از اطراف مدینه به شهر آمدند تا همراه پیامبر اکرم و انصار و مهاجرین به سوی مکه حرکت کنند. در بین راه مدینه تا مکه لحظه به لحظه بر جمعیت افزوده می شود به گونه ای که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر که در بعضی روایات تا ۱۸۰ هزار نفر نیز ذکر گردیده و فقط ۷۰ هزار نفر آنان از مدینه اند، لبیک گویان همراه حضرت حرکت کرده اند.

حضرت زهرا امام حسن و امام حسین و نیز همسران پیامبر، سران انصار و مهاجرین همگی در این سفر حضور دارند.

امیرالمؤمنین که با لشکری به فرمان پیامبر اکرم صلى الله عليه وسلم به نجران و سپس یمن برای جمع آوری خمس و زکات و جزیه و دعوت به اسلام رفته بودند با دریافت نامه ای از طرف پیامبر اکرم از یمن همراه با عده ای حدود ۱۲ هزار نفر عازم مکه شده اند تا به پیامبر اکرم بپیوندند.

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس