خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


علی از زبان علی یا زندگانی امیرمومنان علی (ع) از زبان ایشان

مولف (پدیدآور) :

محمدیان محمد


قیمت پشت جلد: 2800000 ریال
قیمت برای شما: 2,520,000 ریال 10 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: يکشنبه 19 فروردين 1403

توضیحات

خرید کتاب علی از زبان علی که این کتاب پرفروش از نشر معارف روایت های حضرت علی در مورد خود حضرت می باشد.

امروز بیش از هر زمانی نیازمند شناخت مجدد اسلام ناب و خالص هستیم. که این شناخت باید از سرچشمه های زلال به دست آید. از ویژگی های امیرالمؤمنین علی علیه السلام که نزدیکترین فرد به رسول خدا صلی الله علیه و آله بود و از کودکی در دامان آن حضرت رشد یافته بود و تا لحظۀ ارتحال آن حضرت در کنار ایشان مانده بود.، این است که تاریخ زندگی خود را از بدو تولد تا لحظۀ شهادت ، بادقت و جامعیت بیان کرده و به مسائل مهم جامعۀ نوپای اسلامی نظر افکنده و واقعی ترین تحلیل ها را ارائه داده اند.

کتاب «علی از زبان علی» خلاصه ترجمه کتاب هفت جلدی «حیاة امیرالمؤمنین علیه السلام عن لسانه» هست که به زبان عربی و با هفت عنوان منتشر شده:عصر نبی اکرم صلی الله علیه و آله، امامت حضرت، عصر خلفا، پذیرش خلافت، جنگ جمل، جنگ صفین، جنگ نهروان، و شهادت امام علیه السلام.

نکاتی چند درباره کتاب علی از زبان علی

اتفاقی که در تلخیص و ترجمه افتاده و تا حدودی کتاب را با اصل مجموعه متفاوت ساخته، این است که کتاب از ابتدا تا پایان، به روایت مستقیم از زبان امیرالمؤمنین علیه السلام. تنظیم شد. با این توضیح که در کتاب حیاة امیر المؤمنین علیه السلام عن لسانه ، مطالب از کتب تاریخی و روایی انتخاب شده و بدون تغییر و به شیوۀ مرسوم کتابهای تاریخی و حدیثی نقل گردیده است. در آن کتاب، روای تاریخ یا روای حدیث مثلاً می گوید: من حضور داشتم که چنین مطلبی فرمود یا چنین واکنشی نشان داد یا چنین تصمیمی گرفت. اما  در کتاب حاضر، مقدمۀ بیانات حضرت که در منبع اصلی از زبان راوی نقل شده است نیک با اندک تغییری، از زبان خود آن حضرت روایت می شود و از ابتدای کتاب تا پایان آن، راوی دیگری وجود ندارد. البته دقت لازم به خرج داده شده که افزوده های نگارنده در قلاب و با رنگ متفاوت و قلم متفاوت ارائه شود تا با سخنان اصلی حضرت مخلوط نشود و خواننده بتواند سخن آن حضرت را از غیر آن بازشناسد.

این کتاب دربردارندۀ گزارش های تاریخی و روایی بر اساس سیر طبیعی رخدادهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی و تفسیر آیات قرآن و موعظه های اخلاقی آن حضرت ؛ زیرا شرح و تبیین آن معارف ، مجالی دیگر و بس  گسترده تر می طلبد.

برای ترجمۀ سخنان موزون و ادیبانه و پرمغز شخصیتی همچون  امیر المؤمنین علیه السلام تا حد امکان تلاش شده که شیوایی و نفوذ کلام آن حضرت تخریب نشود. هرچند که کاری بسیار دشوار بوده است.

در ترجمه این کتاب از ترجمه اهی متعدد دو در دسترس نهج البلاغه و سایر کتابهای روایی و تاریخ بهره برده شده است. ولی به هیچ کدام بسنده نشده است و بلکه کوشیده شده تا حد ممکن ترجمه ای روان و قابل استفاده برای مخاطبان جوان ارائه شود.

توضیحات استاد پناهیان درباره کتاب علی از زبان علی

اگر دست جوانان به این کتاب برسد...
اگر دست جوانان به این کتاب برسد، به شدت از نظر روحی و فکری تحت تأثیر شخصیت علی علیه السلام قرار خواهند گرفت و هرچه از مظلومیت و محبت علی علیه السلام شنیده اند، خواهند دید و خواهند چشید چون اثر کلام حضرت واقعاً عجیب است خصوصاً کلماتی که امیرالمؤمنین علیه السلام درباره خودشان فرموده اند.

 

 

معرفی و مشخصات کتاب علی از زبان علی را ببینید:

 

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس