خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


مثبت هفده


قیمت پشت جلد: 90000 ریال
قیمت برای شما: 81,000 ریال 10 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 31 شهريور 1400

توضیحات

ارتباط درست و عاشقانه با خداوند برای نوجوانان بسیار می تواند جذاب و جالب باشد. کتاب "مثبت هفده" به قلم آقای رضا اخوی نیز به سراغ گپی ساده پیرامون زیباترین نیاز زندگی با موضوع نوجوانان عزیز رفته است. کتاب "مثبت هفده" توسط انتشارات جمکران در قطع رقعی وبا 80 صفحه به چاپ رسیده است.

 

معرفی کتاب مثبت هفده:

پدر، مادر، مربی، معلم، مدیر و دیگر کسانی که به گونه ای در رشد و بالندگی ما سهیم هستند، از کسب موفقیت، تصاحب مقام و مدال و پیروزی و پیشرفت ما احساس شعف، خوشحالی و افتخار می کنند؛ خصوصا اگر برخی، مخالف انتخاب ما و ناامید از موفقیت و افتخار آفرینی ما باشند.

زمانی که خدا اعلام کرد انسان را به عنوان جانشین و نماینده خود برگزیده است، فرشتگان به مخالفت برخاستند و از عیب ها، آماده نبودن و لياقت نداشتن انسان سخن گفتند، اما خداوند با یادآوری استعداد ذاتی و شایستگی های فراوان انسان، به دفاع از او پرداخت و بر لیاقت او برای فرستادن به میدان مسابقه دنیا تأکید کرد.

اکنون ما در میدان مسابقه ای حاضر شده ایم که در یک سو خداوند طرفدار و پشتیبان ماست و در سوی دیگر، مخالفان، تماشاچی و نظاره گر ما هستند.

چه حس و حال خوش و زیبایی است اگر با دست کشیدن از گناه و روی آوردن به عبادت و بندگی آن هم در دوران نوجوانی و جوانی و زمانی که بسیاری از هم سن و سال ها، به هر قیمتی دنبال خوش گذرانی و به قول خودشان، لذت بردن از زندگی و جوانی خود هستند- بتوانیم با تلاش و رفتار خود، پاسخ اعتماد و حمایت خداوند را بدهیم و پروردگار مهربان، به داشتن چنین بندهای افتخار نماید.

اخرین فرستاده خدا- درود خدا بر او این مباهات و افتخار خداوند را چنین به تصویر کشیدند: «دوست داشتنی ترین مخلوقات نزد خداوند متعال، نوجوان زیبارویی است که نوجوانی و زیبایی خود را برای خدا و عبادت پروردگار خویش قرار میدهد. خداوند به چنین نوجوانی بر فرشتگان میبالد و می فرماید: این است بنده راستین من».

و فرمودند: «خداوند به جوان اهل عبادت و مناجات، نزد فرشتگان مباهات می کند و می فرماید: به این بنده ام بنگرید که چگونه به خاطر من، از شهوات نفسانی و خوشی های خود دست برداشته است».

امیدوارم آنچه اینک در دستان شماست، همراه خوب و مؤثری در این مسیر باشد. ان شاء الله

چت و چپ:

خیلی ها در چت، دنبال گفت و گوی صمیمانه، درد دل کردن، یافتن هم سخن و همدلی هستند که گوش شنوایی داشته باشد و با مهربانی و صداقت به او پاسخ دهد. تلخ ترین قسمت داستان زمانی است که متوجه شود در مدت گفت و گو و آشنایی، طرف مقابل از هیچ دروغ، تزویر و فریبی دریغ نکرده، تا از او طعمه ای بسازد برای رسیدن به خواسته ها، گذراندن وقت و لحظاتی سرگرمی و خوش بودن خود.

این چت ها، باعث چپ کردن آرامش، دینداری و صدمه و جراحت روانی و تزریق روحیه بی اعتمادی می شود.

اگر خواستی چت کنی، با خدا چت کن، تا چتر محبتش را روی سر تو بگستراند و آرامش، ایمان و صداقت را از اعماق قلبت احساس کنی. گفت و گوی با خدا، جذاب و سرشار از آرامش و مهربانی و لذتهای ناشناخته معنوی است که رفتار و گفتار را تحت تأثیر قرار داده، لذت هم صحبتی و انس با خداوند را در درون انسان نهادینه می سازد.

پیامبر بزرگوار می فرمود: «اگر می خواهید با خدا گفت وگو کنید نماز بخوانید و اگر می خواهید خدا با شما گفت وگو کند، قرآن بخوانید»

صفحه 24 کتاب مثبت هفده

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس