خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


کتاب بانوان شیعه


قیمت پشت جلد: 1200000 ریال
قیمت برای شما: 948,000 ریال 21 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 4 بهمن 1402

توضیحات

کتاب "بانوان شیعه: جایگاه و نقش فرهنگی و سیاسی بانوان شیه از عصر امام صادق تا پایان غیبت صغری" اثری است از سعیده رحیمی که توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب بانوان شیعه:

در کتاب "بانوان شیعه: جایگاه و نقش فرهنگی و سیاسی بانوان شیعه"، سعیده رحیمی به بررسی نقش بانوان شیعه در عصر دوم امامت پرداخته است.

او با واکاوی شرایط فرهنگی و اجتماعی آن دوره، به بررسی جلوه‌های نقش‌آفرینی بانوان شیعه در صحنه اجتماع و تأثیرهای فرهنگی آنان پرده برمی‌دارد.

هدف اصلی رحیمی ارائه الگویی درست از حضور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بانوان شیعه در این دوره است. او در این کتاب، به بررسی ابعاد گوناگون نقش خطیر این بانوان در پایایی مکتب تشیّع اثناعشری می‌پردازد و تلاش می‌کند تا نقش بانوان نزدیک به خاندان امامت را در متن فرهنگی-سیاسی قرن‌های دوم و سوم برجسته سازد.

رحیمی معتقد است که امامان معصوم (علیهم السلام) اصلی‌ترین عامل رشد و ارتقای هویتی زنان آن دوره بودند و آموزش علمی و دینی کنیزان و بانوان، سیره مستمر آنان شمرده شده است. منابع تاریخی از بانوان بسیاری یاد می‌کنند که به فراخور اوضاع سیاسی-اجتماعی زمان خود، گام‌های استواری در حفظ و گسترش مکتب تشیّع برداشتند.

رحیمی با واکاوی این اسامی، به‌همراه دقت در شرایط زمانی و رخدادهای تاریخی عصرشان، الگویی صحیح و ارزشمند از حضور اجتماعی زنان و فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و سیاسی ایشان در عصر امامان معصوم (علیهم السلام) به‌دست می‌دهد. این الگو، در مقابل شکل‌های ناصحیح رایج در جامعه کنونی، قابل‌ارائه است.

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس