خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت


روش ها و فنون تدریس

مولف (پدیدآور) :

رضا علی کرمی


قیمت پشت جلد: 280000 ریال تاریخ بروزرسانی: دوشنبه 16 خرداد 1401

توضیحات

کتاب روش ها و فنون تدریس به قلم رضاعلی کرمی می باشد که در بهار سال 1400 توسط انتشارات قلمگاه در 1000نسخه به چاپ رسیده است. این کتاب برای معلمین و مربیان عزیز مفید می باشد.

درباره کتاب روش ها و فنون تدریس:

کتاب حاضر که توسط نویسنده محترم جناب آقای رضاعلی کرمی به رشته تحریر درآمده است در موضوع یادگیری و چگونگی روش های آن و همچنین چگونگی تدریس در جهت فهم بهتر دانش آموزان می باشد. نویسنده کتاب را در 7 فصل دسته بندی کرده است که در هر کدام به بخشی از این موضوع پرداخته است..

در فصل اول به موضوع قوانین یادگیری، فصل دوم به موانع یادگیری، فصل سوم به شرایط موثر در یادگیری، فصل چهارم به لزوم تعیین و تنظیم هدف های آموزشی، فصل پنجم به روش ها و فنون تدریس، فصل ششم به مهارت های ضمن تدریس، فصل هفتم به طرح درس ترمی و روزانه می پردازد.

پیشنهاد کتاب: نگاهی دوباره به روش ها و فنون تدریس

سخن مؤلف:

تعلیم و تربیت در عصر کنونی مفهومی متفاوت با اعصار گذشته پیدا کرده. تحول در زندگی، تحول در ابزارهای انتقال پیام و فراگیر شدن آنها موجب شده تا عموم مردم تحت تاثیر آموزش های مختلف هدایت شده از طرف افراد و سازمانهای مختلف برای اهداف مختلف درست و نادرست قرار می گیرند تحول در علم و فناوری، ضرورت تحول در تعلیم و تربیت را انکار ناپذیر کرده است. در دنیای کنونی تربیت انسان های متفکر، متدین و خلاق روش ها و مهارت های خاص خود را لازم دارد.

بنابراین یکی از ضروری ترین تحولات در تعلیم و تربیت، تحول در روش تدریس است. برای رسیدن به چنین تحولی معلمان باید دانش، بینش، منش و روش های خود را متناسب با قوانین و مهارت هایی همراه کنند تا در هر کلاس درسی با هر سن و معلوماتی با موفقیت همراه باشند لذا در این کتاب تلاش شده علاوه برخلاصه گویی از روش ها و مهارت هایی استفاده شود که با مجموعه استعدادهای فطری متعلمان هماهنگ باشد و معلم بتواند در برابر گستره اطلاعات و رفتارهای گوناگون شاگردان خود، به وظیفه تعلیم و تربیت مبتنی بر اهدف طراحی شده در طرح درس موفق باشد. (رضاعلی کرمی)

قوانین یادگیری:

قوانین شناخته شده ای در رابطه با یادگیری وجود دارند که به کارگیری آنها در بهبود کیفیت و شتاب یادگیری اثر می گذارد. با بهره مندی از این قوانین، می توان تجربه های یادگیری را برای فراگیران کارآمدتر، با دوام تر و لذت بخش تر کرد.
۱.قانون آمادگی
۲.قانون اثر
۳.قانون تمرین
۴.قانون تقدم
۵.قانون شدت
۶.قانون عدم کاربرد

پیشنهاد کتاب: مناجات الصالحین

 

سبد خرید این کتاب فعلاً فعال نیست

سعی می کنیم این کتاب رو در اسرع وقت موجود کنیم

از این که با شکیبایی همراه ما هستید از شما متشکریم

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس